In Nederland zijn er momenteel tienduizenden e-commerce bedrijven gevestigd. Als jij hier ook deel van bent zul je je af vaak hebben gevraagd: hoe val ik op in die gigantische massa? Om online vindbaar te zijn is het cruciaal om effectieve online reclame te ontwikkelen. Met e-commerce marketing vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf als nooit tevoren. Benieuwd hoe het precies in zijn werking gaat en wat het je kan bieden? Hieronder vind je alles wat je moet weten!
Wat zijn de voordelen van e-commerce marketing?
Digitale vindbaarheid is in dit tijdperk belangrijker dan ooit. Als je een e-commerce bedrijf runt hangt hier zelfs je hele omzet vanaf. Mochten internetgebruikers je bedrijf niet kunnen vinden, dan loop je veel klanten mis. Om als bedrijf succesvol te blijven zul je dus online e-commerce marketing in moeten zetten. Online adverteren zorgt voor naamsbekendheid: je bedrijf kan zelfs internationaal bekend raken. Deze reikwijdte is door andere marketingstrategieën niet na te bootsen. Je kunt ook specifiek op één doelgroep richten en zo enkel mensen benaderen die baat hebben aan jouw diensten.
E-commerce marketing is erg flexibel. Je kunt beginnen met online adverteren en direct resultaat zien. Als je de promotie een tijdje stop wil zetten is dat ook gemakkelijk gedaan. Je kiest er namelijk zelf voor hoe lang de online promotie zal duren en wat je budget hiervoor is. Aangezien je bij online e-commerce marketing inzicht hebt in de data kun je aflezen in welke periodes adverteren het meest effectief is. Je kunt bijvoorbeeld zien welke advertenties het meest worden bekeken en op welke tijdstippen. Ook zie je terug in welke regio’s je e-commerce bedrijf het meest populair is, speel hier op in!
E-commerce marketingbedrijf inschakelen
Veel e-commerce bedrijven kiezen ervoor om een marketingbedrijf in te schakelen. Een marketingbureau weet precies hoe je een bedrijf effectief kan adverteren. Zij zien kansen en valkuilen die je als bedrijf wellicht niet had gezien. Er bestaan marketingbedrijven die zich specifiek richten op e-commerce, zij zullen jou goed begrijpen en kunnen je het beste helpen met het ontwikkelen van doeltreffende advertenties.
Een e-commerce marketingbedrijf zal altijd rekening houden met jouw wensen. Ze zullen niet zomaar een marketingplan presenteren, maar duiken echt in de geschiedenis van jouw bedrijf. De professionals zullen allereerst een analyse uitvoeren waar ze kijken naar je huidige online verkeer en hoe deze verbetert kan worden. Er volgt een nauwe samenwerking waarbij het marketingbedrijf je adviseert rondom de beste advertentiekansen.